annedejong.reismee.nl

Train life ;)

Maandag na de treinreis kwamen we aan in Chum Saeng, een best afgelegen plek in Thailand. We sliepen met 7 meiden op een kamer en waren zóveel insecten, dat ik niet echt lekker had geslapen, maar het was gezellig met elkaar!

Je hebt hier verschillende manieren om elkaar gedag te zeggen, je geeft hier geen hand maar je houdt je handen tegen elkaar aan en knikt met je hoofd; naar leeftijdsgenoten doe je dit tegen je borst, naar ouderen houdt je je duimen tegen je neus, naar de Budda (dus in een tempel) houdt je je duimen tegen je voorhoofd - makes sense, want daar hebben ze ook een rode stip voor het boeddhisme & naar de koning houdt je je handen boven je hoofd.

In Chum Saeng gingen we maandag middag naar een tempel, hier hebben we geleerd hoe je moet bidden. We moesten ook met ons ogen dicht met een beker schudden waar een soort van pennetjes in zaten met nummers erop. Bij mij kwam er nummer 1 uit en dat was zo’n mooie tekst:

What you wish for will come true. You’ll be patronized and happy until you’re impetuous. Honestly will bring good luck and save your subordinates from harm. Don’t worry of the unluckiness you’re facing, soon it all will be eliminated. In the near future, you’ll meet your debtors and cousins that had long been missing. Once in a while, you’ll get a piece of good fortune. Asking for a spouse, you’re likely to find a good one, either it’s her or him.

Dinsdag ochtend hebben we iets geleerd over over de agricultuur in Thailand en daarna moesten we weer de trein in, 3,5 uur reizen naar Uttaradit. Daar bleven we 2 nachtjes in een hotel, waar we warm water hadden!! :)))

Gister, woensdagochtend, hebben we in Uttaradit kinderen Engelse les gegeven en spelletjes gedaan. Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, maar het was zoveel leuker dan verwacht!

Daarna zijn we met z’n allen naar een waterval gegaan, waar we konden zwemmen en lekker konden genieten van de zon :)

Het wordt steeds leuker hier, ook omdat ik de groep steeds beter leer kennen en we echt hele gave dingen doen en zien.

We zijn nu net aangekomen in Lampang en morgen reizen we naar Chiang Mai. Er is hier Thai New Year, dus ik ben heel benieuwd!

Jullie horen het eind van deze week hoe dat was :)

X Ann

Nicolette De Jong

Wat leuk weer lieverd! Wat een belevenissen allemaal, geniet schatje xxx

Richard

Geniet vooral met wat er om je heen gebeurt.
Dat is wat ons heden en leven kleurt.
Een reis met een toekomstig doel.
Het beleven, ervaren, het gevoel.
Een andere cultuur, het andere leven.
Ordent de geest en leert je veel te geven.
Stel je gedachten hiervoor open en accepteer.
Dat zal je verder helpen in je levensleer.

Dikke kus en een Lieve groet.